În prezent, la ora actuală, există multe start-up-uri, pornite la drum cu entuziasm. Asta nu înseamnă automat că toate vor deveni afaceri de succes. Pentru a afla mai multe amănunte despre cum poți transforma un start-up într-un business matur, citește cu atenție rândurile următoare. Business productie publicitară.

Este vorba doar de șansă?

De multe ori se spune că o afacere a eșuat tocmai pentru că nu a avut șansa de a se dezvolta așa cum trebuie. Este important ca ideea cu adevărat extraordinară, să o validezi înainte de implementare și să se bucure și de o lansarea cu impact, la momentul potrivit. Întotdeauna trebuie să gândești o strategie de business pe termen lung și să coordonezi businessul astfel încât să-ți atingi obiectivele de business.

Contează sau nu publicul țintă?

Identificarea publicului țintă reprezintă una dintre cele mai importante aspecte din strategia de business. O firmă trebuie să examineze care este rolul ei pe piață și ce a adus nou sau în plus față de concurență. Serviciile sau produsele pe care le oferă vin ca o soluție la o problemă sau nevoie, dar care grup de oameni întâmpină acea problemă?! Construiește avatarul clientului ideal și prin instrumente de research precum focus-grupurile, sondaje, află ce trebuie să livreze compania ta pentru audiența pe care ti-o dorești.

Ești capabil să evoluezi?

Este important să poți aduce în fața atenției clienților sau partenerilor de afaceri aceea idee care să iasă în evidență, dar nu trebuie să uiți că un start-up presupune și managerierea unei echipe. Din păcate, mulți eșuează lamentabil din acest punct de vedere, și din acest motiv afacerea nu evoluează. La rândul tău, în calitate de fondator, dar și de manager, trebuie să evoluezi, să fii cel mai bun la ambele aspecte. Doar așa vei ști cum să îți conduci start-up-ul pentru a deveni un adevărat business matur, ceea ce ți-ai dorit de la bun început când ai pornit pe acest drum.

Ce să iei în calcul atunci când pornești o afacere?

Majoritatea dintre noi ne-am dori să avem propria afacere, pentru a nu mai depinde de nimeni. Și, chiar dacă ești un bun profesionist în domeniul tău, asta nu înseamnă că automat vei fi de-a dreptul asaltat de clienți și parteneri de afaceri. De aceea, înainte de a porni pe acest drum, gândește-te cu atenție, la ”rece”, după cum se spune.

O analiză de piață completă ajută întodeauna la început de drum. Totodată, nu te gândi că dacă vei opta pentru a-ți deschide un start-up în primă fază, nu va fi nevoie să te mai trezești dimineața pentru a fi la timp la muncă sau că îți vei face singur programul, muncind mult mai puțin. De fapt, chiar vei munci mai mult decât înainte, și este nevoie să înțelegi că fără multă implicare și muncă din partea ta, visul tău se va destrăma încă de dinainte de a începe. Evident, faptul că de data aceasta muncești din greu pentru a-ți dezvolta propriul business ar putea compensa multe dintre situațiile dificile cu care te-ai putea confrunta.

Ce trebuie să știi de la început când lansezi un start-up?

Răspunsul este unul chiar simplu. Încă de la început trebuie să asiguri un model de business functional.

Pentru a se impune pe piață – una foarte concurențială, un start-up are nevoie de multă credibilitate. Aceasta îl va ajuta enorm să evolueze și să se transforme de fapt într-o adevărată afacere de succes. Și, potrivit specialiștilor, este destul de dificil să capeți această credibilitate când ești abia la început, iar în segmentul de piață ales de tine concurența este una destul de ridicată. Tu, în calitate de manager, trebuie să îți construiești o adevărată strategie în acest sens, iar aici amintim doar câteva dintre pașii care trebuie urmați: prezentarea specialiștilor care lucrează alături de tine, obținerea de recenzii pozitive și testimoniale de la clienți care să îi convingă și pe alții, obținerea de anumite certificate sau diplome, campanii de brand awareness, apariții în media online și nu numai.

Care este rolul marketing-ului?

La prima vedere, marketing-ul nu pare ceva prea complicat și majoritatea managerilor au impresia că se pot descurca și singuri. De fapt, nu este chiar așa, pentru că un marketing făcut în mod profesionist reprezentă o excelentă imagine pe care ți-o faci în ochii clienților, iar în acest fel brand-ul tău devine mult mai cunoscut. Aici greșesc mulți manageri, care susțin că se vor ocupa de toate aceste aspecte în mod profesionist după ce start-up-ul va crește. De fapt, dacă nu le faci încă de la început în mod profesionist, cu simț de răspundere, nu vei mai apuca să crești și să te transformi într-un business matur.

Cum știi că ești pe drumul cel bun?

Sunt multe de luat în calcul și analizat, cum ar fi cota de piață, cifra de afaceri, numărul de clienți fideli și ocazionali, rata profitului și multe altele. Dar, pentru a rezuma în doar câteva cuvinte, știi că ești pe drumul cel bun atunci când ți-ai atins cel puțin jumătate din  obiectivele de business.