Ce sunt materialele promoționale?

Chiar și în condițiile în care afacerile au evoluat mult în mediul online – iar pandemia de coronavirus a contribuit enorm la acest trend, materialele promoționale personalizate au rămas în continuare un instrument puternic de comunicare. De aceea, se cuvine să discutăm despre acestea, dar și multe alte amănunte care pot tranforma business-ul dintr-unul banal într-unul memorabil.

Potrivit specialiștilor, materialele promoționale sunt acele articole, materiale personalizate conform identității de brand, pe care toate firmele, companiile, organizațiile și nu numai, le utilizează pentru a ieși în evidență, oferind în acelasi timp un beneficiu direct. Personalizarea lor conține de regulă numele companiei, logo-ul, un slogan și informații de contact.

Cum te ajută materialele promoționale personalizate în dezvoltarea afacerii?

Deși majoritatea afacerilor s-au mutat acum în mediul virtual, materialele promoționale și rolul lor în dezvoltarea unei afaceri nu au încetat să își dovedească eficiența. Dar, să vedem pe scurt, cum te ajută acestea.

Determină clienții să prefere produsele sau serviciile tale

Materialele promoționale sunt excelente pentru a intra în atenția unui public vast. Și, de cele mai multe ori, din rândul acestora, o mare parte se vor întoarce către business-ul care a oferit acest beneficiu. Cu ajutorul materialelor promoționale oamenii vor deveni conștienți de existența brandului pe piața de profil. Tot materialele promoționale sunt responsabile de construirea imaginii brandului pe piață, deoarece ele întăresc mesajul comunicat pe celelalte canale  Spre deosebire de alte metode de promovare, utilizarea materialelor promoționale are efecte benefice pe termen lung.

Fidelizarea clienților și partenerilor de afaceri

Statistica spune că 20,9% dintre cei care au primit un produs promoțional au achiziționat apoi produse din portofoliul companiei respective. Un beneficiu oferit gratuit de către companie o să fie mereu apreciat de către consumatori.

Bază de dată cu potențiali clienți

Materialele promoționale te pot ajuta să îți alcătuiești chiar și o bază de date cu potențialii clienți, în care să ai informații despre cerințele lor, profilul de consum sau cumpărare, pentru a știi cum să îi atragi, dar mai ales să îi transformi într-unii loiali brandului tău.

Unde pot fi folosite materialele promoționale?

Târguri și expoziții

De regulă, la acest tip de evenimente participă foarte mulți oameni, nu neapărat nișați pe un anumit domeniu. Asta înseamnă că există mari oportunități de promovare, dar și de atragere a unor noi clienți.

Întâlniri și conferințe

Deși nu ai parte de acel public numeros din cadrul târgurilor sau expozițiilor, asta nu înseamnă că materialele promoționale nu sunt potrivite. Dimpotrivă, publicul de această dată este unul nișat, profesionist pe un anumit domeniu, așa că impactul acestora va fi unul destul de ridicat. Ba, mai mult, susțin specialiștii, în aceste cazuri articolele promoționale trebuie oferite chiar și angajaților/personalului, și vor funcționa ca un fel de mesaj subliminal pentru a-ți promova afacerea.

Lansări de produse, party-uri de firme și evenimente speciale

Trebuie să recunoaștem, oamenii adoră momentele când primesc un mic gift. Cu atât mai mult cu cât participă la anumite întâlniri sociale și, în urma unei discuții, primesc un mic dar. Unul care să le fie util – prin folosirea produsului respectiv, dar și prin informațiile trecute pe el, despre brandul tău. Chiar dacă pare ceva minor, acest simplu gest îi determină pe aceștia să prefere brandul tău, serviciile și produsele oferite de tine. Și ce motiv mai bun de a oferi astfel de atenții ai găsi decât lansările de produse, evenimentele speciale sau chiar petrecerile organizate de firmă sau companie? De asemenea, chiar și acele coșuri cadou personalizate, pe care le trimiți partenerilor de afaceri contribuie enorm la fidelizarea acestora.

Evenimente sportive, concerte

 Aici, lucrurile stau oarecum asemănător cu târgurile și expozițiile. Avem un public destul de numeros, așa că mai mult ca sigur poți să îți îmbunătățești imaginea brandului foarte ușor. De fapt, sunt locuri excelente pentru a crea o legătură puternică între brand și clienți, așa că profită din plin de această șansă.

Tombole, concursuri

Știi cum poți cuceri instant un public numeros? Prin organizarea unor concursuri sau a unor tombole în cadrul cărora premiile să fie produse promoționale. Oamenii sunt fascinați de această idee și vor manifesta un interes ridicat. De asemenea, brandul va fi apreciat în mod pozitiv, și vei avea parte de multe aprecieri pozitive.

Shrimp Media a furnizat până in acest moment peste 200.000 de materiale promoționale personalizate ce au fost oferite angajatilor, clientilor, furnizorilor sau partenerilor de afaceri, cu ocazia unor momente și evenimente speciale. Echipa noastră dedicată iti poate oferi  consultanță de specialitate și iti poate propune cele mai bune soluții în functie de industria în care activezi și modelul de business.