Semnificația culorilor. Selectând cu atenție culoarea potrivită, o reclamă poate trimite un mesaj puternic spectatorului chiar înainte că acesta să aibă timp să citească și să înțeleagă ce promovează reclama. Agențiile de publicitate  înțeleg psihologia culorii pentru a le permite să o folosească în mod convingător în design-urile lor. De exemplu, toată lumea știe că semnalele roșii semnalează pericol și acea persoana reacționează automat la un semn de avertizare roșu pentru a evita pericolul. Teoriile evoluționiste cred că omul timpuriu a învățat să asocieze roșul cu pericolul: sânge, carne negatită sau fața roșie a unui adversar agresiv. Dar înseamnă asta că roșul nu trebuie niciodată folosit într-o reclamă? Departe de asta!

O reclama trebuie creată cu o utilizare atentă a culorii pentru a se asigura că transmite un mesaj subconștient pozitiv – unul care este potrivit cu ceea ce vinde compania. Culoarea este importantă deoarece afectează întregul rezultat al brandingului și al reclamei. Creierul consumatorilor folosește culoarea pentru a recunoaște produsele și mărcile care le produc.

Psihologia culorilor se bazează pe asocierea pe care creierul nostru o face cu anumite culori. Înțelegerea acestei asocieri permite designerilor să potrivească culorile potrivite cu produsele potrivite. Când te uiți la produse dintr-o anumită industrie, vei vedea că multe dintre aceleași culori sunt folosite din nou și din nou. Aceasta nu este o coincidență. Aceste culori conectează publicul potrivit cu marca potrivită, pe baza așteptărilor consumatorilor.

Care este semnificația culorilor și rolul acestora în grafica publicitară?

Roșu. Culoarea roșie este asociată cu energie, dragoste și pasiune. Ea atrage atenția și este vibrantă. Roșul poate fi asociat și cu pericol, furie și încredere. Companiile pot folosi roșu în branding pentru a sublinia dragostea și pasiunea. Restaurantele pot folosi roșul pentru a semnifica căldură sau condimentul.

Portocaliu. Portocaliul este cel mai adesea asociat cu o atmosferă prietenoasă, vesela. Are câteva dintre aceleași caracteristici ca rosul, dar tinde să reamintească consumatorilor de tinerețe și vitalitate. Portocaliul înseamnă, de asemenea, accesibilitate, prietenie și umor. Afacerile pentru copii pot folosi portocaliu ca o modalitate de a atrage copiii și de a evoca sentimentul de distracție.

Verde. Companiile care doresc să se asocieze cu natura și mediul pot folosi verdele în brandingul lor. Verdele are o mulțime de asocieri diferite în psihologia culorii, inclusiv sănătatea, bogăția și echilibrul. Verdele este văzut că liniștitor și un semn de reînnoire. Multe companii ecologice folosesc o nuanță de verde în brandingul lor.

Albastru. Probabil din cauza asocierii sale cu apa, culoarea albastră este cunoscută pentru că evocă sentimente de calm și liniște. Albastrul poate semnifica, de asemenea, pace și relaxare. Anumite nuanțe de albastru pot declanșă sentimente de tristețe. Albastrul este, de asemenea, asociat în mod obișnuit cu încrederea, prin urmare vedeți multe bănci folosind albastrul în branding.

Violet. Deoarece violetul nu este văzut în mod obișnuit în natura, are o asociere mai misterioasă. Violetul este adesea asociat cu regalitatea și luxul. Misterul, bogăția și spiritualitatea sunt, de asemenea, conexiuni psihologice pe care oamenii le fac cu culoarea violet. Planificatorii financiari pot folosi culoarea violet în branding pentru a evoca sentimente de bogăție.

Negru, gri și alb. Nu există nimic mai stabil decât non-culorile: alb și negru și toate acele nuanțe de gri de mijloc. Ele descriu tradiționalismul, conservatorismul și neutralitatea și pot fi folosite foarte eficient în publicitate. Organizațiile care doresc să se prezinte ca fiind complet demne de încredere și serioase, cum ar fi firmele juridice, pot opta pentru modele alb-negru în materialele lor de marketing. Unele campanii de marketing îndrăznețe pot folosi un design monocrom doar pentru a ieși în evidență față de reclamele colorate ale concurenților săi.