Articole promotionale pentru companii

Marketing-ul este domeniul de activitate fără de care domeniile de activitate care compun mediul de afaceri nu ar putea exista. Dezvoltarea mediului online și impactul tot mai mare pe care acesta îl are asupra noastră a schimbat foarte mult și nișa producției publicitare, responsabilă cu propunerea și livrarea de articole promoționale.

Ceea ce era folosit în urmă cu câțiva ani de zile nu mai este de actualitate în momentul de față. Așadar, marketerii trebuie să fie la curent cu tot ceea ce este nou pe piața instrumentelor de marketing și trebuie să inoveze în permanență pentru a putea produce rezultate cât mai bune.

Materialele promoționale sunt un instrument care nu trebuie să lipsească din nici o campanie de marketing. Aceastea îi ajută pe cei care se ocupă de promovarea produselor și serviciilor să creeze o imagine cât mai atractivă ceea ce conduce la creșterea numărului de clienți dar și al gradului de notorietate al brandului promovat.

Principalele avantaje oferite de către utilizarea articolelor promoționale în campaniile de promovare a produselor sau serviciilor sunt următoarele:

  • Nivel ridicat de eficientă. Mesajul promovat prin intermediul articolului promoțional ajunge la un număr foarte mare de persoane ceea ce îl face extrem de eficient.
  • Este unul dintre instrumentele de marketing a cărui implementare nu necesită un efort financiar considerabil.
  • Se realizează o conexiune cu firma, conexiune bazată pe atașament.
  • Creează curiozitate care la un moment dat poate atrage clienți. Este știut faptul că oamenii sunt curioși ceea ce îi face pasibili de realizarea multor acțiuni. Achiziționarea unor produse sau servicii despre care au auzit prin intermediul materialelor promoționale este un avantaj care este oferit de către utilizarea lor.

Principalele articole promoționale utilizate în anul 2021

După ce anul trecut toate domeniile de activitate au fost afectate de către pandemie, anul 2021 vine cu schimbări importante. Printre cele mai importante  promoționale utilizate în acest an sunt următoarele:

  • Produsele dedicate pentru work from home. Anul trecut foarte mulți angajați au fost nevoiți să lucreze din confortul propriei case, un trend aflat încă în creștere Acest lucru este valabil și în momentul de față cu toate că nu mai există restricții în ceea ce privește modalitatea de desfășurare a activităților. Printre cele mai importante articole promoționale care-i pot ajuta pe angajați să fie productivi de acasă sunt: căni și sticle de apă personalizate, accesorii IT personalizate, jocuri promoționale, etc.
  • Articole destinate protecției sanitare. Având în vedere contextul medical prin care a trecut atât țara noastră cât și restul țărilor este normal că articolele destinate protecției sanitare să fie foarte importante în acest an și în anii viitori. Acestea trebuie să fie branduite pentru a putea fi utilizate cu succes în campaniile de marketing. Printre cele mai notabile articole promoționale utilizate în campaniile de marketing sunt: măști medicinale, geluri utilizate în procesul de dezinfectare a mâinilor și suprafețelor, lămpi și alte dispozitive necesare procesului de dezinfectare a suprafețelor.
  • Smart Home Devices. Trăim în era tehnologiei motiv pentru care majoritatea oamenilor sunt atrași de orice fel de dispozitiv inteligent. Toate dispozitivele care funcționează cu ajutorul tehnologiei wireless se află printre cele mai utilizate articole în campaniile de marketing. Acestea atrag foarte mult atenția oamenilor motiv pentru care aceștia pot fi atrași către firma sau serviciul promovat prin intermediul articolelor inteligente. Căștile, dispozitivele de încărcare sau boxele wireless transmit un mesaj clar despre compania care le oferă – inovație și digitalizare.
  • Produse realizate din materiale ecologice. Mediul în care trăim este poluat din ce în ce mai mult motiv pentru care se pune accent pe scăderea nivelului de poluare. Având în vedere că există foarte multe persoane care sunt interesate de tot ceea ce înseamnă ecologie, utilizarea produselor promoționale realizate din materiale ecologice atrage un mare val de simpatie. O parte dintre cei care simpatizează se pot transforma în clienți fideli prin asocierea cu tendința ecologică. Conform studiului AȘI din 2020 46% dintre consumatori au o opinie mai favorabilă despre o firmă  dacă produsul promoțional pe care l-au primit a fost ecologic. De la îmbrăcăminte ecologică până la obiecte de birou (agende, pixuri etc.) orice tip de produs din această categorie o să transmită un mesaj pozitv despre companie.

Concluzii

Având în vedere impactul pe care articolele promoționale îl au în campaniile de marketing este necesar că acestea să fie utilizate în permanență. Pentru ca acest impact să fie cât mai puternic este necesar că articolele promoționale să fie în tendințe. Acestea se schimbă destul de des motiv pentru care trebuie realizată o analiză pentru a putea constată care sunt obiectele promotionale cele mai potrivite pentru audiența brandului promovat.