Cataloage promotionale.

Aceasta este o întrebare foarte legitimă de pus. S-ar putea crede, la prima vedere, că instrumentele de comunicare precum cataloagele promoționale sunt ceva învechit și nepotrivit pentru comerț în ziua de astăzi. Prea greu, prea scump ect.

De fapt, nu este. Motivul este simplu. Cataloagele promoționale din ziua de astăzi și modul de utilizare nu au nimic de-a face cu cataloagele bunicilor noștri. Și vorbim despre cataloage promoționale de hârtie și nu despre înlocuitorii lor digitali.

Realitate este că mediul lor s-a schimbat dramatic odată cu răspândirea internetului și cu ponderea tot mai mare a comerțului electronic în achizițiile consumatorilor. În aceste condiții, pentru o companie care face comerț  B2B sau B2C, a avea un catalog este mai mult decât esențial, este vital.

Cum să vă promovați afacerea cu un catalog promoțional?

Cataloage promotionale

Știm cu toții că bugetul alocat promovării este neapărat limitat. Cu toate acestea, printre aceste alegeri de făcut, un lucru este sigur, mai mult că oricând, este necesar să rezervăm un loc pentru un catalog. Indiferent dacă acest catalog este un catalog de produse sau un catalog de servicii. Practic, nu contează pentru că este un instrument promoțional de vârf. Poate nu știați, dar aproape jumătate dintre consumatori doresc să fie informați prin poștă sau catalog. Și asta nu este tot. Aproape un sfert dintre cumpărătorii la distanță nu cumpără nimic decât dacă au mai întăi un catalog în mâini.

Cum să faci din catalog un pilon al acestei strategii?

A face un catalog astăzi înseamnă a contribui activ la imaginea de marcă a companiei care îl publică. Și ce companie poate accepta să lase un mediu atât de important precum catalogul să ofere o imagine slabă despre sine? Totuși, nici designerii grafici, nici imprimantele nu pot face totul. Un catalog rămâne ceva foarte personal pentru companie. Așa că trebuie făcut, prin acest instrument de marketing, organizarea progresului cititorului în catalog, orientarea opririlor sale către anumite produse sau anumite servicii și facilitarea achizițiilor sale. Totul trebuie gândit pagină cu pagină, cuvânt cu cuvânt.

De asemenea, într-un catalog, trebuie acordată o atenție specială copertei. Ea este cea care vă face să doriți să îl deschideți și să navigați prin paginile sale. Când această dorință există, chiar și atunci când consumatorul nu are absolut niciun plan să cumpere ceva din catalog, se face un pas uriaș către actul final de cumpărare. Din acest motiv, o copertă nu poate fi improvizată. Necesită mult profesionalism. Acest lucru se va reflecta în special în alegerea designului și a fotografiilor sau ilustrațiilor. Dar, de asemenea, coperta este locul unde trebuie să existe logoul și sloganul atrăgător.

Destul despre artă. Să vorbim despre finisaje. În acest domeniu, trebuie aleasă o companie ce folosește imprimante profesionale care pot oferi cel mai calitativ aspect. Trebuie să știți că există mai multe tipuri de finisaje, cum ar fi coperta cu acoperire cu lac și film. Totul depinde de ceea ce vreți să scoateți în evidență și, din nou, ce imagine vreți să transmiteți posibilor clienți. Pe scurt: trebuie să seduceți pentru a-i face pe consumatori să dorească să-l deschidă și să nu-i dezamăgească în interior!

Designul paginilor interioare: elementele de baza

Există trei lucruri principale de luat în considerare atunci când proiectați și realizați paginile interioare ale catalogului. Să trecem la planul de catalog propriu-zis: coperta, prezentarea companiei, cuprinsul, capitolele, indexul, condițiile generale de vânzare și condițiile de acces. Acesta este parcursul realizării unui catalog promoțional.

Aspectul paginilor interioare

Acesta este primul lucru de luat în considerare atunci când intrați în inima fabricării catalogului. Fotografiile, ilustrațiile și textele sunt plasate în conformitate cu cursul pe care ochiul îl urmează în mod natural pe o pagină atunci când citește.

Locațiile, în partea dreapta și în partea de sus a paginii, sunt locațiile preferate. Acestea sunt cele rezervate pentru ceea ce considerăm important. Pentru că acestea sunt cele pe care ochiul le vede mai întăi.

Greutatea paginilor

Acesta este al doilea lucru unde trebuie să fiți deosebit de vigilenți. Există hârtie de mai multe tipuri. O hârtie poate fi simțită și atinsă. Acest lucru va depinde de greutatea sa, cu alte cuvinte, de grosimea și originea sa. Acesta este motivul pentru care, printre altele, un catalog digital nu poate înlocui niciodată un catalog pe hârtie.

Natura textelor
Un catalog nu este nici un mesaj, nici o succesiune de instrucțiuni de utilizare. Nici nu este o „mică carte roșie” dedicată gloriei corporative. Editorii trebuie să știe să mizeze pe partea emoțională a cititorilor lor și să-i facă să viseze sau să râdă. În alte cuvinte, trebuie să le ofere fericire.
Adoptați o politică de catalog

Se înțelege de la sine că un catalog bine construit este mult mai mult decât un catalog. Acum este momentul să vorbim despre politica de catalog. Cu alte cuvinte, există un mod special de a gestiona cataloagele? Răspunsul este da. Și asta se face în doua moduri:

Cataloage de bază și cataloage promoționale

Este ușor de înțeles că un singur super catalog, lansat într-un moment considerat cheie al anului, nu va fi suficient. Odată ce impulsul este dat, acesta trebuie hrănit. Dar, pentru a menține acest impuls, nu este nevoie să depuneți același efort în orice moment ca la pornire. Efortul trebuie deci măsurat.

Pentru a pune în aplicare acest principiu, putem, de exemplu, să planificăm doua cataloage mari în anul în curs și în intervalul dintre publicarea lor, ediția mai multor cataloage speciale, mai puțin complete și centrate pe sosirea altora noi.

Numărul de copii necesare pentru cataloage promotionale.

În plus față de dozajul din tipurile de catalog, o politică de catalog trebuie să stabilească, cât mai bine posibil, numărul de copii necesare. Într-adevăr, nu se recomandă organizarea unei distribuții masive a fiecăruia dintre cataloagele sale.

În concluzie…

Catalogele, indiferent de natura lor, a produselor sau serviciilor, ocupă un loc proeminent în orice strategie de marketing. Dar acest loc a evoluat pentru a ține cont de noile tehnologii și de noile așteptări ale consumatorilor. Drept urmare, cataloagele de astăzi sunt de înaltă calitate, tehnologice și vizate în același timp.

Ele sunt de înaltă calitate, datorită designului, finisajelor și hârtiei lor. Unele dintre ele, în special cataloagele expoziției, sunt adevărate opere de artă și realizate ca niște cărți frumoase.

Evident, o politică de catalog are un cost. Ca orice acțiune de marketing. Dar acest cost trebuie evaluat în termeni de rentabilitate a investiției de marketing. Asociat cu indicatorii de performanță, este posibil să se măsoare cu precizie impactul unui catalog asupra evoluției vânzărilor.

În cele din urma, alegând distribuția selectivă și imprimarea efectuată de o companie profesională certificată corespunzător, succesul va fi garantat.