În calitate de owner de business, este normal să vrei ca business-ul tău să fie unul care să ajungă la publicul țintă. Un instrument de comunicare eficient în această direcție este activarea de brand. Activarea de brand însoțită de un stand de activare corect realizat, este o metodă de promovare actuală și modernă. Pe scurt, aceasta înseamnă șansa brandului de a-i oferi vizitatorului o experiență pe care să n-o uite, brandul devenind și el memorabil în acest fel.

Lasă tehnologia să îți vină în ajutor

De regulă, activările de brand din cadrul evenimentelor au un mare avantaj: șansa de a transmite o poveste, senzație pozitivă. Activarea de brand tehnologizată cu ajutorul inteligenției artificiale sau a ecranelor interactive mereu o să funcționeze. Până la urmă, chiar dacă nu recunoaștem, în zilele noastre majoritatea dintre noi nu ne mai dezlipim de ecrane și ne atrag atenția, indiferent de context.

Ce presupune, exact, o activare de brand?

Din ce în ce mai multe firme, companii și agenții de publicitate au înțeles cât de importante sunt activările de brand și de aceea profită din plin de numeroasele evenimente care au loc la noi în țară, pentru a aduce în atenția publicului larg un anumit brand. Și, ca să fim sinceri până la capăt, lucrurile au evoluat foarte mult pentru că da, publicul a devenit din ce în ce mai pretențios și apreciază autenticitatea brandurilor.

Trei provocări pentru echipa ta de marketing

Dacă îți dorești ca activarea de brand, în ceea ce te privește, să fie cu adevărat una cu rezultate pozitive, este important să apelezi la o firmă de profesioniști, o echipă care să mănânce marketing-ul pe pâine, capabilă să coordoneze proiectul de la partea de concept până la partea de implementare. Astfel, ei trebuie să îi ofere publicului o experiență care să fie demnă de ținut minte, brandul promovat de ei trebuie să spună o poveste, iar activarea să le aducă rezultatele concrete directe. Sunt ușor de zis, dar stă multă muncă în spatele lor, și chiar ai nevoie de cei mai buni din domeniu pentru atingerea obiectivelor.

Recomandări pentru o activare de brand reușită

Pentru o activare de brand care să aibă succes, trebuie să ții cont de unele recomandări ale specialiștilor în domeniu.

Setează-ți obiective clare și realiste
Înainte de a porni activarea propriu-zisă, trebuie să îți stabilești niște obiective clare, dar mai ales realiste. În caz contrar, riscul de a avea parte de un eșec este destul de mare.
Cine se va ocupa de activarea de brand?

Deși noi am amintit ceva mai sus de faptul că recomandarea noastră este ca de activarea ta de brand să se ocupe o agenție de publicitate, nimic nu te oprește să te ocupi tu sau departamentul de marketing al afacerii tale, dacă aveți know how-ul necesar.

Stabilirea publicului țintă și a mesajului

Pentru o activare de brand reușită, este important ca încă de la început să fie stabilit publicul țintă, dar și mesajului pe care vrei să îl transmiți. Trebuie să-ți cunoști bine audiența, la nivel de comportament și caracteristici.

Impresionează-ți audiența cu un stand deosebit

 Construiește un stand de activare plecând de la identitatea brandului. Ai grijă să existe un diferențiator puternic față de competiție prin aspect și funcționalitate. Încearcă să le provoci simțurile (văz, auz, miros, gust, tactil) celor ce ajung la standul de activare  astfel încât experiența să fie wow.

Nu te pierde în amănunte inutile

 Oamenii nu au răbdare să asculte o mulțime de detalii, pentru a ajunge într-un final la mesajul dorit de tine. De aceea, definește clar ceea ce vrei să transmiți prin brandul tău, fă-o într-un mod autentic, și oferă-i publicului o poveste cu care acesta să rezoneze și chiar să se identifice.

Ce oferi cu activarea?

Este foarte important ca încă de la început să stabilești ce vrei să le oferi celor care își vor îndrepta atenția către brandul tău? Este vorba despre un serviciu anume, un produs special, o emoție sau senzație?

Tipuri de evenimente la care îți poți expune brandul

Există mai multe tipuri de evenimente la care poți participa cu brandul tău, pentru a ajunge cât mai repede la publicul țintă dorit.

Festivaluri

Sunt pur și simplu perfecte, pentru că la acest gen de evenimente publicul este deja unul specific, nișat pe un anumit domeniu. Fiind vorba despre un festival, oamenii îți vor vizita standul, vor analiza cu atenție ceea ce oferi, ceea ce este pur și simplu perfect pentru brand.

Conferințe

Și aici ai avantajul de mai sus, că publicul este specializat deja pe o anumită temă. Din păcate, nu întotdeauna atunci când vine vorba despre conferințe și spațiul pe care îl ai la dispoziție este destul de vast pentru a-ți amenaja un stand, ceea ce înseamnă că trebuie să obții maximum, cu destul de puține posibilități creative. Totuși, sunt și multe astfel de evenimente unde chiar poți să îți amenajezi un stand care să atragă atenția asupra brandului tău.

Lansări… de orice fel

Ai avantajul că standul tău poate fi vizitat de foarte mulți oameni, dar din păcate unii dintre ei nu fac parte din publicul tău țintă.

Târguri

Ca și în cazul festivalurilor și aici expunerea este destul de mare, ceea ce este un mare avantaj pentru tine. În același timp, standul expozițional trebuie să fie pur și simplu perfect, pentru a ieși în evidență.

Expoziții

Da, ai parte de un public care cunoaște bine domeniul și de aceea dacă ești un bun profesionist, ai și un stand atractiv, ai toate șansele să reușești. Cu toate acestea, în cadrul expozițiilor este posibil să existe și unele restricții, care îți mai pot limita ideile creative.

Concerte

Să fim bine înțeleși, vorbim despre concerte cu nume mari, la care se anunță și un public numeros. Ai toate șansele ca activarea ta de brand să fie o reușită, dar în același timp și riscul este destul de mare, publicul fiind prezent în special pentru muzică. Ai grijă ca mecanismul de activare sa fie rapid și cu premii instant.

Activarea de brand este o forță în orice strategie de comunicare și tocmai de aceea suntem specializati in proiecte din această zonă. Statistica validează acest tip de promovare prin faptul ca 98% dintre consumatorii care testeaza produse la un eveniment aleg să-l cumpere ulterior.