Cât de important este printul publicitar în strategia de comunicare a unui brand?

Print publicitar. În domeniul comunicării, în special al publicității, există strategii menite să atragă atenția publicului. Printre acestea se numără și printul publicitar. El poate conține un fragment de text sau imagini tipărite menite să trezească curiozitatea unei persoane și apoi să o încurajeze să continue să citească și să ia o decizie vis-a-vis de un anume brand. Această formă de comunicare publicitară este comună în marketing.

Un print publicitar trebuie să aibă musai un slogan bun. Într-adevăr, găsirea cuvintelor potrivite și a imaginilor relevante pentru a atrage atenția țintelor nu este ușoară. Mai ales dacă un slogan este difuzat într-un context în care o sa fie dificil de evidențiat. De aceea, un print publicitar de succes trebuie să implementeze tehnica AIDA. Aceasta se bazează pe 4 puncte: atenție, interes, dorință și acțiune.

Pentru a atrage atenția, trebuie să pariați pe o așa-zisa expresie publicitară „relevanță”. Se bazează pe sistemul de prospectare comercială prin publicitate B2C. Pentru a realiza acest lucru, este necesar să se definească o strategie adecvată atât în ceea ce privește conținutul, cât și forma. Scopul este de a construi un slogan publicitar unic.

Importanța unui slogan publicitar printat bun în strategia de comunicare a brandului

Sloganul publicitar are provocări majore. Este într-adevăr una dintre etapele marketingului direct. Acesta din urmă este destinat să vândă sau să comunice printr-un mesaj cu impact direct asupra publicului țintă. În ceea ce privește mesajul, acesta își propune în mod normal să încurajeze țintele să acționeze, de exemplu prin cumpărarea unui produs sau consumarea unui serviciu. Desigur, calitatea printului este și ea extrem de importantă și vom vorbi puțin mai încolo despre acest aspect.

Marea provocare este aceea de a atrage atenția în mod direct și eficient. Pentru a realiza acest lucru, compania care realizează întreg pachetul publicitar trebuie să urmeze ceea ce este menționat în propunerea de afaceri a clientului. Este vorba despre brief – documentul ce conține toate solicitările pentru desfășurarea unei campanii publicitare. Acestea includ, printre altele, așteptările și nevoile. Mai mult, prin definirea acestor puncte esențiale este posibil să se evalueze relevanța unei propuneri. Astfel, producția unui print publicitar cu un slogan bun se bazează pe un proces lung și complex. Aceasta este totuși o parte integrantă a unui plan de comunicare definit în prealabil.

Printul publicitar, împreună cu sloganul, reprezintă instrumente esențiale în comunicare.

Într-o campanie de comunicare corporativă, publicitatea tipărită joacă un rol esențial. Majoritatea agenților de publicitate mari preferă acest mijloc de comunicare. Imprimarea are multe avantaje care o fac un instrument de alegere pentru comunicatori.

Publicitatea tipărită servește ca pârghie pentru o strategie de marketing multicanal. În sectorul DIY, produse cosmetice, supermarketuri, precum și prin vânzare prin postă sau vânzare la distanță, publicitatea printată este ideală. Acest instrument de comunicare de brand permite ulterior consumatorului să meargă pe celelalte medii de comunicare ale companiei, responsabile de publicitate.

Care sunt avantajele comunicării tipărite?

Printul publicitar este un instrument de eficacitate recunoscut. Publicitatea tipărită (directă sau indirectă) are avantaje care o vor face principalul aliat al oricărui antreprenor sau companii.

De asemenea, costurile reduse ale imprimării oferă cea mai buna rentabilitate a investiției. Conform unor studii:

– 26% dintre destinatarii printului publicitar țin cont de campania de comunicare.

– 34% dintre persoanele care citesc printul publicitar intenționează o acțiune pe viitor legată de brand

De asemenea, este un instrument direcționat și de impact pentru poșta personalizată. Dacă un client este fidel sau abonat al unui brand, printul publicitar oferă o relație mai directa și mai intimă intre marcă și consumator.

Tot conform unor studii de marketing:

– 63% dintre destinatarii de print publicitar personalizat țin cont de acest lucru.

– 45% dintre aceștia intenționează să achiziționeze un produs sau anumite servicii la primirea acestei “scrisori” personalizate.

De ce ar trebui că o companie să integreze printul publicitar în comunicarea de brand?

Cine spune print publicitar spune identitate vizuală (semnele distinctive vizibile care identifică o marcă).  Pentru a rămâne în memoria potențialilor clienți, dar și pentru a câștiga fidelitatea unui client deja activ, este recomandat să produceți printuri publicitare de calitate. Asta înseamnă ca acestea să aibă o textură și o grafică adecvată. Acesta dezvăluie identitatea companiei prin siglă, culori, slogan (despre care am discutat în prima parte a articolului) și multe altele.

De ce este de preferat printul publicitar?

Desigur, știm cu toții că mulți își petrec timpul navigând pe internet. Rețelele de socializare și diverse site-uri sunt, în opinia majorității, spațiul perfect pentru publicitate. Însă mulți nu țin cont de un aspect important. Daca cineva intră pe un site dintr-un motiv anume, de cele mai multe ori o sa fie deranjat de reclama unui produs sau serviciu care “țâșnește” efectiv în mijlocul paginii. Multe persoane folosesc Adblockeri și practică respingerea aproape sistematică a e-mailurilor promoționale în spam. Așa că acest lucru trebuie să ducă la regândirea comunicării de brand. Ca atare, suportul de hârtie devine esențial în contextul unei campanii publicitare.

Pentru un succes garantat, este necesar să apelați la asistență de calitate. De la slogan la tipul de hârtie, orice acțiune ce face parte din categoria print publicitar reprezintă un proces complex ce duce la un rezultat ce va influența major campania de promovare a unui brand.